ENFOX OTS

Forum Enfox OTS


#1 2010-07-30 03:25:12

Semtex

Administrator

Zarejestrowany: 2010-07-30
Posty: 20
Punktów :   

Regulamin dla Moderatorów

Z zaistniałych okoliczności, jestem zmuszony takowy regulamin napisać, aby uniknąć niepotrzebnych skarg na moderatorów.

Jeśli któryś z was drodzy moderatorzy, będzie miał jakieś pytania/uwagi co do tego regulaminu, proszę napisać to w tym temacie.

Żaden inny użytkownik forum NIE MOŻE się wypowiadać w tym temacie! Jeśli to zrobi, jego post zostanie usunięty, a sam użytkownik zostanie ukarany!
Temat jest TYLKO dla moderatorów forum APO, choć nie zaszkodzi jak i zwykli użytkownicy go przeczytają

Wszystko co napisane w tym temacie, odnosić się będzie do regulaminu forum.


PAMIĘTAJCIE JEDNAK DRODZY MODERATORZY, ABY TYLKO W RAZIE KONIECZNOŚCI WRĘCZAĆ WARNY. STARAJCIE SIĘ TO ROBIĆ, TYLKO W OSTATECZNOŚCI!

Tak więc zaczynamy...



Pierwszy podpunkt regulaminu ominiemy, bo chyba nie ma co tu pisać

2. Tematy i posty
Na forum panuje wolność słowa, każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. - Oczywiście. Każdy może wyrazić swoją opinie, ale musi zrobić to w sposób kulturalny i nie obrażający innych użytkowników forum, czy kogokolwiek innego. Musi wyrazić swoją opinie NA TEMAT. Jeśli jednak wypowiadając się, wypowie się w sposób nic nie wnoszący nowego do tematu, np. powtórzy tylko coś, co już ktoś wcześniej napisał, można wtedy taką osobę upomnieć w sposób z edytowania jego postu, lub też jeśli to konieczne, wlepić "żółtą kartkę". Raczej proszę nie dawać warna (czerwona kartka), chyba że wypowiada się dość często w ten sposób i upomnienia nic nie pomagają, można wtedy dać warna. Użytkownik wypowiadający się niestosownie, np. obrażający innych użytkowników, chmasko, wulgarnie itp. powinien zostać upomniany (żółta kartka), a w razie konieczności powinien dostać warna (pkt karny).

Zanim założysz temat, najpierw użyj opcji szukaj czy takowy już nie istnieje. - Jeśli użytkownik założy temat podobny już do istniejącego, należy go przekierować do tematu, który powstał prędzej, oraz upomnieć słownie, aby używał opcji szukaj następnym razem, zanim założy temat. Lub też w razie konieczności wlepić żółtą kartkę. Natomiast jeżeli użytkownik, zakłada po kilka takich samych tematów, wtedy zaś powinno się go ukarać w postaci żółtej kartki, lub w razie konieczności dać warna.

Każdy temat powinien zostać napisany w odpowiednim dziale w zależności od tematyki. - Temat napisany w nieodpowiednim dziale, należy przenieść do działu, do którego temat najbardziej by pasował. Można również zwrócić uwagę twórcy tematu, aby w pierwszej kolejności upewnił się, czy zakładany przez niego temat, będzie pasował do tego działu. Jeśli jednak użytkownik robi to specjalnie, należy go upomnieć w postaci żółtej kartki. Natomiast nagminne zakładanie tematów w nieodpowiednich działach przez danego użytkownika, nagradzamy w postaci warna.

Konkretnie nadajemy tytuły przy zakładaniu wątku. - Czyli nazwa tematu powinna opisywać przynajmniej w części to, co zawiera w sobie temat. Jeśli nazwa tematu nie opisuje tematu, np. "...", "GM XY wejdz tu!", "hahaha...", twórca tematu powinien zostać nagrodzony żółtą kartką, lub też słownie upomniany.

Jeśli takowy istnieje, najpierw zapoznajemy się z zasadami zakładania nowego wątku zamieszczonego w danym dziale. - Jeżeli użytkownik zakładający temat, założył go w sposób zły, tj. nie zapoznał się z zasadami zawartymi do zakładania tematów w danym dziale i np. założył temat o nazwie "ban za free!", gdzie w zasadach wyraźnie piszę, że np. nazwa tematu powinna wyglądać w sposób taki "Podać datę bana, od kogo dostało się tego bana oraz powód, czyli '11.05.08r. Tygrys - ban za macro/boty', wtedy jedyne co możemy zrobić, to usunąć/zamknąć temat, bez wcześniejszego przeczytania go. Jeśli użytkownik w późniejszym czasie będzie miał pretensje, dlaczego jego temat został zamknięty/usunięty, napisać mu wyjaśnienie. Jeśli nadal będzie miał pretensje - dać ostrzeżenie lub warna.

Zakładając nowy temat dokładnie precyzuj swój problem. - Użytkownik zakładając nowy temat, powinien dokładnie napisać o co chodzi w nim. Czy ma problem i prosi o pomoc, czy też wyraża on swoją opinię, treść tematu powinna być dla wszystkich jasna i zrozumiała. W razie potrzeby moderator powinien pomóc takiemu użytkownikowi, np. zapytać na spokojnie o co chodzi, niech wyjaśni co się stało itp. Użytkownik piszący nie jasno, w sposób niezrozumiały raczej nie powinien być ostrzegany (żółta kartka), a tym bardziej 'warnowany'. Jedynie można upomnieć go słownie. Natomiast jeżeli robi to specjalnie i każdy jego temat jest podobny, czyli treść tematu jest niezrozumiała, wtedy też można go ukarać.

Nie piszemy dwóch postów na raz [double post], jeżeli chcesz coś dodać/zmienić użyj opcji edytuj. - Osoby piszące celowo jeden post pod drugim, należy odpowiednio karać w postaci żółtej kartki, lub też warna jeśli to konieczne. Natomiast, są pewne wyjątki w tej sytuacji, iż jeśli osoba napiszę 2 posty pod sobą i są to posty identyczne (takie same), nie należy za to karać, gdyż zapewne użytkownik ma problemy z internetem i jakoś tak wyszło, że z jednego posta wyszło 2 takie same. Należy wtedy usunąć jeden zbędny post. Jeśli jednak, użytkownik robi to celowo - odpowiednio ukarać. Lub też, gdy osoba napisała już double post i jeśli te posty różnią się od siebie treścią, należy takiego użytkownika upomnieć słownie lub też wlepić żółtą kartkę, a czerwoną tylko w ostateczności. Oczywiście oba te posty należy połączyć ze sobą.

Staramy się nie używać wulgaryzmów w swoich komentarzach. - Użytkownicy nagminnie używający wulgaryzmów w swoich postach, należy odpowiednio karać w postaci warna. Natomiast jeśli taki użytkownik stara się używać tzw. cenzury, np. "kur**", "h**" itp. w swoich postach, należy również zwrócić mu uwagę, aby nie używał wulgaryzmów nawet z taką cenzurą oraz w takiej sytuacji można takowego użytkownika ukarać w postaci żółtej kartki. Jeśli jednak nic sobie z tego nie zrobi - dać mu warna. Użytkownik używający wulgaryzmów w celu obrazy innych użytkowników, powinien być "warnowany", a w ostateczności całkowicie banowany, jeśli upomnienia/warny nic nie dają.

Nie zamieszczamy linków do innych serwerów, serwisów w celu reklamy. - Użytkownicy zamieszczający linki np. do innych ots'ów, serwisów itp W CELU REKLAMY, np. "wejdzcie! super ots www...", "tu znajdziesz wszystko co potrzebne do hackowania! www..." itp. należy odpowiednio karać, czyli wlepić żółtą kartkę takiemu użytkownikowi i napisać mu, iż tak nie wolno robić oraz usunąć link, ewentualnie zamknąć/usunąć temat. Oczywiście, można także dać w razie konieczności warna takiej osobie reklamującej. NIE WOLNO jednak dawać warnów/ostrzeżeń ludziom, którzy np. zamieszczają różne linki np. w swoich poradnikach, czy też tylko po to aby pomóc drugiej osobie, bo np. ktoś prosił o link do czegoś. Tacy ludzie nie łamią wtedy regulaminu, ponieważ nie zamieszczają tych linków w celu reklamy, a tylko, aby komuś pomóc. Wyjątkiem są linki do innych ots'ów, czyli np. Jeśli jeden użytkownik prosi o link do jakiegoś ots'a, a inny użytkownik mu ten link podaje, to należy tylko upomnieć tego użytkownika, który podał link, a link usunąć oraz ewentualnie zamknąć/usunąć temat, jeśli jego twórca w treści tematu prosił o takowy link.

Starać się pisać poprawnie, czytelnie i zwięźle na temat. - W tym wypadku, raczej nigdy nie powinno się dawać żadnych upomnień/warnów, choć są pewne wyjątki. Są różni ludzie i mają swoje problemy "zdrowotne", więc jeśli piszą z błędami ortograficznymi itp. nie należy za to karać, a jedynie doradzić, aby starali się używać słownika, worda czy czegoś innego. Jednak są przypadki, gdzie niektórzy piszą specjalnie z błędami, tylko po to aby denerwować innych użytkowników forum. Wtedy należy takiego użytkownika upomnieć słownie, lub też wręczyć żółtą kartkę, a w ostateczności dać warna.

Nie nadużywamy ilości emotkinów w poście. - Użytkownicy używający zbyt dużej ilości emotikon w poście, należy odpowiednio karać w postaci upomnienia słownego, lub też żółtej kartki. Warna dawać tylko w ostateczności, gdy upomnienia nic nie dają. Oczywiście również należy po upomnieniu użytkownika, z edytować jego post i usunąć zbędna ilość emotikon.

Nie prosimy o punkty reputacji.

Wszelkie sprawy osobiste wyjaśniamy sobie poprzez prywatne wiadomości, a nie w temacie. - Czyli, jeśli użytkownicy z tematu np. o swojej postaci, zrobili sobie tzw. "chat" i prowadzą między sobą rozmowę/dyskusję na dany temat (nie musi być akurat na temat, czyli o tej postaci), należy takie osoby upomnieć słownie, aby tego typu sprawy wyjaśniali sobie na PW, lub też gdziekolwiek indziej na jakimkolwiek innym komunikatorze, czy też na innym forum do tego typu dyskusji stworzonym, a nie tutaj na tym forum i w tym temacie. Jeśli upomnienia słowne nie pomogą, wlepić żółtą kartkę lub też podarować warna.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl